vrijdag 12 november 2010

Hotels in de reclame







Het valt me op dat er veel films bestaan waar één of meerdere hotels in voorkomen. Natuurlijk ook in reclame. In het volgende filmpje, Lanvin for H&M, toont men een sjiek hotel met een rood tapijt in de gang. Het hotel ademt dus een bepaalde stijl. Het betekent dat H&M wil laten zien dat ze stijl willen uitstralen. Er worden allerlei kamers getoond met mensen die op een vreemde manier de nieuwe kledingslijn tonen.

donderdag 11 november 2010

Ice hotel

A frozen hotel..
Dit hotel is gebouwd in Zweden, in 2008. In totaal kunnen er 12000 bezoekers op 3 maanden tijd een kamer huren. Want na 3 maanden zal het hotel volledig smelten...








Waarom hebben ze een ijs-hotel gebouwd?
About the hotel: http://www.icehotel.com/uk/ICEHOTEL/About-ICEHOTEL/ 


Ze hebben zelfs een magazine uitgebracht met al de designs van het hotel.


























Conclusie: Het toeval bestaat dat elke kamer even koud is. Elke kamer uit hetzelfde materiaal bestaat. Dat elke persoon die er logeert zich heel warm moet aankleden. Het zijn allemaal belangrijke gelijkenissen die allemaal in de ijskamers zijn.

"Love" hotels


Love hotel@Japan
Ze laten verschillende kamers van het hotel zien. Zoals u ziet, zijn dat geen gewone kamers. Er is een soort 'boks' kamer, waar er een boksring staat, zodat de koppels (of meerdere personen met elkaar kunnen 'vechten/spelen'). Ze tonen ook dat je via een telefoon daar kan bellen naar huis om te zeggen dat je later thuiskomt omdat je in een file staat (tijdens het gesprek hoort u autogeluiden).
Volgens de eigenaar is dit hotel de perfecte plaats om je man/vrouw te bedriegen.


Hotel rendez - vous van Saskia Reusens
Zij bezocht enkele rendez-vous hotels en schreef er een uitgebreid verslag over.
Toen ik de eerste pagina's van het boek las, kwam ik meer toeval tegen dan verwacht...
Voor meer informatie: http://www.linkeroeveruitgevers.be/boeken/p/detail/hotel-rendez-vous
(Ben zelf van plan om binnenkort zo'n hotel te gaan bezoeken om meer informatie te verkrijgen Bijv. wat voor kamers er allemaal zijn, of dat zij veel bezoekers hebben, de reden waarom ze dat hotel hebben opgericht etc.)


Tijdens het opzoeken van deze hotels heb ik een opvallend hotel gevonden in Brussel.
Namelijk Studio 68. Zij gaan voor de speciale, warme en erotische sfeer in de kamers. Enkele foto's zullen het wat duidelijker maken.
Meer informatie: http://www.studio68.be/


Le chambre rouge °4
(romantische sfeer)














Le chambre Eros °5
(spiegels tegen de muur, geschiedenis in verwerkt)


























Le chambre Hamman Oriental °12
(zie spiegels aan het plafond)
















Conclusie: Het is meer dan duidelijk dat deze hotels speciaal zijn opgericht voor koppels (of meerdere personen) die privacy willen. Of iets in het geheim willen doen. Volgens mij worden er heel veel mensen bedrogen in dat hotel. Collega's die elkaar op het werk leren kennen en elkaar aantrekkelijk vinden zullen snel te vinden zijn in zo'n hotel. Of jonge koppeltjes, die niet betrapt willen worden thuis en dus zo ook naar een liefdes hotel gaan. Er gaan natuurlijk ook gewone koppels naartoe. Die op seksueel gebied eens wat verder willen gaan. Alles kan in deze hotels.. Want daarvoor bestaan ze. Je kan zo dagen aan een stuk een kamer huren, maar het kan ook voor een halfuurtje...

TOEVAL:
--> Wat kom je er tegen?
--> Waarom zijn de kamers op die manier ingericht?
--> Is het toeval dat mensen zo'n hotels oprichten? Omdat ze er misschien zelf nood aan hebben? Of willen ze andere mensen extra pleziertjes gunnen?